تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/12/29 - 09:50
کد خبر: 427704

بررسی یک نشست آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر؛

سخنگوی وزارت خارجه؛ تن به برجامی دیگر نمی‌دهیم/ وزیر ورزش: شورای عالی جوانان احیا خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه؛ تن به برجامی دیگر نمی‌دهیم/ وزیر ورزش: شورای عالی جوانان احیا خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه در قسمتی دیگر از سخنانش اظهار کرد: برجام یکبار باهر مختصاتی که دارد نوشته شده و امضا شده است که همه نقاط ضعف و قوت آن را شنیدید اما واقعیت این است که باقری آنجا نیست که یک برجام جدید بنویسد درواقع دکتر باقری آنجاست که مطمئن شود که اگر آمریکا می‌خواهد برگردد در مسیری برگردد که مفاد قول داده شده در برجام حاصل شود وگرنه آمریکا نمی تواند به برجام برگردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه و تشکل های دانشجویی برای بقا و بروزرسانی آموخته ها و دانش اعضای عادی و فعال خود؛ همیشه نیاز به کادرسازی داشته اند. این مهم رخ نمی‌دهد مگر که مسئولین تشکیلات های دانشجویی برای اعضای خود بتوانند آموزش هایی مبتنی بر مبانی و اصول رفتاری حاکم بر دیدگاه های خود داشته باشند.

از این رو اتحادیه و تشکیلات های دانشجویی معمولا ویژه برنامه ای تحت عنوان اردو آموزشی تشکیلاتی برگزار می‌کنند که به اهداف خود در کادرسازی دست یابند. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

طبق اطلاعاتی که از این اردو ادراک می‌شود آن است که این اردو از اوایل سال های تاسیس (سال 1380) این اتحادیه دانشجویی برگزار می‌شده که اول با جمعیت کمی در حد شورای عمومی بوده و سال به سال این فرآینده تغییر پیدا کرده و چه برسد به سالیان اخیر که برای ورود به اردو شما باید مبانی مورد نظر را به صورت مجازی بگذرانید و نمره قبولی دریافت کنید.

شایان ذکر است که اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر بیستم توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و در بازه زمانی 21 الی 28 اسفند ماه 1400 با شعار "تحول دانشجو تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه" در مشهد مقدس برگزار گردید.

به تحکیم بنیان‌های اعتقادی بپردازید

اولین سخنران این ویژه برنامه یا به عبارتی این نشست حجت الاسلام رستمی؛ ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بود. ایشان در قسمتی از سخنانشان در افتتاحیه جهاد بیستم گفت: جوانان و فعالان حوزه دانشجویی باید به تحکیم بنیان‌های اعتقادی بپردازند و سیرت شهدا را مایه انس و الگوی خود قرار بدهند. قوام تشکیلاتی نیاز به مراقبت دارد که باید مواظب کارهای تشکیلاتی باشید؛ چرا که کار تشکیلاتی قدرت ایجاد خواهد کرد. باید در این راه، به دنبال دستگیری از دیگران و یارگیری از دانشگاه بود و باید به مفاهیم ارزشمندی همچون عدالت خواهی، جهاد تبیین، آزادی خواهی و استقلال طلبی که نیازمند بازسازی هستند توجه شود. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت خارجه؛ تن به برجامی دیگر نمی‌دهیم

اولین مقام دولتی که در این نشست حضور رساند؛ سعید خطیب زاده – سخنگوی وزارت امور خارجه بود. این مقام وزارت امور خارجه در واکنش به سوال یکی از دانشجویان عطف به سخنان اخیر نبویان؛ این چنین گفت: مجلس عصاره ملت است آقای نبویان دغدغه های واقعی دارند. نمایندگان مجلس در جلسات مختلف دغدغه های خود را مطرح کردند برخی از انتقادات وارد بوده و برخی درست است اما اساسا در نقطه ای قرار نداریم در مورد آن ها صحبت کنیم و برخی هم‌ وارد نیست. بدون اینکه بنده ارجاع بدم به کدام نماینده، تیمی که در وین مذاکره می‌کند دستور کار روشن دارد این تیم‌ نمیخواهد برجام‌ جدیدی بنویسد.

سخنگوی وزارت خارجه در قسمتی دیگر از سخنانش اظهار کرد: برجام یکبار باهر مختصاتی که دارد نوشته شده و امضا شده است که همه نقاط ضعف و قوت آن را شنیدید اما واقعیت این است که باقری آنجا نیست که یک برجام جدید بنویسد درواقع دکتر باقری آنجاست که مطمئن شود که  اگر آمریکا می‌خواهد برگردد در مسیری برگردد که مفاد قول داده شده در برجام حاصل شود وگرنه آمریکا نمی تواند به برجام برگردد. (جزئیات بیشتر)

توجه به لزوم خودسازی

از مسئولین فرهنگی کشور که همیشه هم پای ثابت این اردوی تشکیلاتی بوده هم حضور داشتند. استاد رحیم پورازغدی در رابطه با تبیین شعاز این اردوی آموزشی تشکیلاتی به ایراد سخنانی پرداخت. وی در گوشه ای از سخنانش چنین گفت: تحول در دانشجو و خودسازی نکته‌ی اولی است که باید به آن توجه کرد زیرا دانشجوی بی سواد نمی‌تواند موثر باشد و الگو و راهنمایی برای دیگران نخواهد بود و هرکس که صالح باشد می‌تواند مصلح باشد. تحول اجتماعی هم یعنی تسلیم وضع موجود نشدن، قوی و محکم بودن و...  و همرنگ جماعت نشدن؛ هم‌چنین درحوزه سبک زندگی و کار، دومین نکته را  ازخود راضی نبودن و رفع ضعف و اصلاح ایرادها بیان کرد  زیرا اسلام پویا است و اجازه عقب‌گرد نمی‌دهد. باید دائم به تکامل علمی و عملی بیاندیشیم و تا زنده ایم  رزمنده ایم بنابراین مجاهد بازنشسته نمی‌شود، این یعنی ما ترخیصی نداریم اما می‌توانیم مرخصی موقت داشته باشیم. (جزئیات بیشتر)

حذف خدمت سربازی به تنهایی جزء اختیارات مجلس

در این اردوی آموزشی تشکیلاتی؛ کادر آن تدارک پرسش و پاسخی دانشجویی با نمایندگان مجلس را داده بودند که اهم مطالب آنرا در ادامه آورده ایم.

علی نیکزاد؛ نائب رییس مجلس در رابطه با حذف ارز ترجیحی چنین گفت: بودجه امسال با ضرورت بسته شده است و در مجلس شورای اسلامی سعی شده که بودجه را در موعد مقرر به شورای نگهبان تحویل دهیم. در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی توسط دولت مطرح شده است. ارز ترجیحی باید حذف شود؛ چون به ضرر کشور است و باعث رانت و فساد می‌شود.

علی خضریان؛ سخنگوی کمیسون اصل 90 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در رابطه حذف سربازی؛ چنین اظهار کرد: حذف خدمت سربازی به تنهایی جزء اختیارات مجلس نیست و ستاد نیروهای مسلح کشور هم جزو ارگان‌های صاحب اختیار است. برای خدمت سربازی، چندین تصحیح قانونی نیاز است. یکی از آن‌ها در مجلس به تصویب رسیده است و  در مجلس حقوق سه ونیم میلیون تومان، برای سربازان مجرد و پنج میلیون تومان برای سربازان متاهل تصویب شده است.

روح الله متفکر آزاد که عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح شفافیت چنین گفت: نمایندگان مجلس در شفافیت، صاحب دیدگاه‌های مختلفی هستند. ما به عنوان نمایندگانی که به شفافیت اعتقاد داریم همچنان پای شفافیت ارا هستیم و سعی می‌کنیم مخالفان این طرح را قانع کنیم. طرح شفافیت چه رای بیاورد و چه برای بار دوم رای نیاورد نمایندگان زیادی امضا کردند این طرح حتی اگر در مجلس رای نیاورد رای ما بصورت کاملا داوطلبانه در سایتی که اعلام خواهد شد بصورت کاملا شفاف اعلام شود. (جزئیات بیشتر)

سرویس های اطلاعاتی دشمنان در کمین اند

نماینده مجلس بعدی که در این اردوی آموزشی حضور یافت؛ ریاست کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه بود که نکاتی را در رابطه با قدرت ایران در حوزه بین الملل را مطرح کرد.

وحید جلال زاده گفت: ما حداقل شانزده سرویس دشمن داریم که سرویس امنیتی ما دربرابر آن‌ها مقابله می‌کند و شما بعضا می‌شنوید که یک اتفاق امنیتی افتاده است در صورتیکه ده‌ها برابر آن خنثی شده است نباید حتی یکی از این سرویس‌ها به نتیجه برسد و برای ما نیز خوشایند نیست اما شما طرف مقابل را نادان فرض نکنید و بر این باور نباشید که سرویس‌های CIA، آمریکا، انگلیس و موصاد بی‌فکر و نابلد هستند و امکانات ندارند؛ سرویس‌های امنیتی‌ما روزانه ده‌ها تهدیدشان را خنثی می کنند. (جزئیات بیشتر)

 

دانشجویان جایگاه تحقق گام دوم انقلاب را ترک نکنند

در ویژه برنامه ای با حضور امیر حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از از خانواده شهدا تقدیر شد. واحدی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشجویان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: شما دانشجویان در نوک پیکان تحقق بیانیه گام دوم هستید و نباید هیچ گاه این جایگاه را ترک کنید.

همسر شهید فلاحی، ضمن اشاره به شخصیت والای شهید فلاحی عنوان کرد: من و خانواده شهید به تصمیم شهید فلاحی افتخار می‌کنیم که توانسته در کسری از ثانیه بهترین تصمیم را بگیرد. تصمیمی که توانسته جان چندین نفر را نجات دهد.  حتما شهید فلاحی در لحظه ای که این تصمیم را می‌گرفت به فرزندش فکر کرده اما نخواسته که فرزند کس دیگری داغ از دست دادن پدرش را بچشد. (جزئیات بیشتر)

نقش جنبش دانشجویی شناسایی گلوگاه‌های ناعدالتی است

در این اردوی آموزشی تشکیلاتی میزگردی با عنوان "نسبت جریان دانشجویی و مسئله عدالت" با حضور مهسا علی مرادی، دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، امیرعباس دوردانه، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و علیرضا بهرامی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

مهسا علی مرادی: اگر بخواهیم به متون فقهی نگاه بکنیم چیزی درباره‌ی عدالت نداریم ، مقام معظم رهبری نیز این را مطرح کردند، بحث مطالبه را از دولت و مجلس و اساتید داریم، تا اینکه عدالت به فرایندی عملی تبدیل شود وعدالت خواهی وظیفه طبقه‌ی دانشجو‌ می‌باشد.

علیرضا بهرامی: اختلاف دستمزد در کشور ظلم است، اما در اروپا و امریکا چند برابر است، نقش جنبش دانشجویی تربیت نیرو و میدان جهادی است و نقش دیگر مطالبه گری‌ است، که گلوگاه‌های ناعدالتی را شناسایی کند.

امیرعباس دوردانه: تئوری بدون عمل کور است اگر وارد میدان نشویم دغدغه‌ی مردم را درک نمی‌کنیم، یعنی عمل در کنار تئوری باشد، جنبش دانشجو باید روی حوزه اندیشه کار کند که طبیعتا دانشجوی کارشناسی نمی‌تواند انجام دهد اما می‌تواند از علما مطالبه کند ، عدالت مسئله‌ی آسانی نیست و اگر نباشد جمهوری اسلامی ایران مشروعیت ندارد که سبب سقوطش می‌شود و در نتیجه ظهور اتفاق نمی‌افتد. (جزئیات بیشتر)

شورای عالی جوانان احیا خواهد شد

درادامه برنامه های اردوی جهاد اکبر ویژه برنامه ای به مناسبت روز جوان با حضور؛ سید حمید سجادی - وزیر ورزش و جوانان و  وحید یامین پور - معاون وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از جوانان موفق کشور برگزار شد.

وزیر ورزش در قسمتی از این ویژه برنامه چنین گفت: به عنوان کسی که اگر لایق نام معلم باشم، دوست دارم تا از آینده جوانان ما و آنچه که در رصد خانه وزارت به آن رسیدیم و همچنین موضوع حال جوانان و نگاه ما به آینده در بیانیه گام دوم انقلاب و نقش گروه های جهادی و سمن ها برای شما صحبت کنم.

سجادی با اشاره به اینکه بعد از ۹ سال، شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، تصریح کرد: به دلیل برگزاری این برنامه، رئیس جمهور دستور دادند تا در خصوص مسائل جوانان در جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شود. (جزئیات بیشتر)

عدالت سیاسی به معنای تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است

آخرین ویژه برنامه این اردو تشکیلاتی در رابطه با نشست آزاداندیشی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان مدرس حوزه و دانشگاه برگزار گردید. قنبریان در قسمت هایی از این نشست چنین گفت: یکی از آسیب‌های جدی در زمینه عدالت، عدم شناخت نسبت به عدالت خواهی خوب از عدالتخواهی بد است. اگر جامعه بتواند عدالتخواهی خوب را تشخیص دهد و روی آن پا فشاری کند، مسئله عدالت اجتماعی حل می‌شود. عدالت اقتصادی، سیاسی و قضایی از مصادیق عدالت در جامعه هستند.

قنبریان ضمن اشاره به مصادیق عدالت سیاسی و قضایی اظهار کرد: عدالت سیاسی به معنای تعیین سرنوشت کشور به دست مردم و عدالت قضایی به معنای برابر بودن تمام افراد جامعه در برخورداری از قدرت و امکانات اجتماعی است. (جزئیات بیشتر)

لازم به ذکر است در این اردوی تشکیلاتی جهاداکبر برنامه ها و جلسات متعدد دانشجویی نیز تشکل شده و کارگاه های آموزشی زیادی نیز برای دانشجویان شرکت کننده برگزار شد که در این گزارش به اختصار به برخی از آن ها چرداخته شده است.

گزارش از کیانوش بدنکی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top